Életrevaló Készségek
Készségek
A WHO és UNICEF ajánlását is figyelembe véve, célunk többek között az alábbi életrevaló készségek fejlesztése, pl.: kritikai gondolkodás, önreflexió, konfliktuskezelés, problémamegoldás, generációk közötti együttműködés, hatékony kommunikáció, felelősségvállalás, idő- és pénzbeosztás, stb.
Programunkkal olyan szükségletet szeretnénk kielégíteni, amire a pedagógusok és a szülők visszajelzései alapján úgy látjuk, hogy hatalmas igény van.
IDÉZETEK
“Arra a kérdésre, hogy hogyan jön létre valami új, a játék a válasz.”
(Jean Piaget)
“A tanulás nem felkészülés az életre, a tanulás maga az élet.”
(John Dewey)
“Paradox módon akkor tanuljuk meg, hogyan legyünk többek annál, mint amik addig voltunk, amikor szabadon cselekszünk, a cselekvés kedvéért, és nem felsőbbrendű célok érdekében.”
(Csíkszentmihályi Mihály)
“Képtelen vagyok bárkinek bármit megtanítani. Csupán elgondolkodtatni tudom az embereket.”
(Szókratész)
“Sem varga, sem takács nem lesz tanulás és gyakorlat nélkül senkiből. Az viszont, aki igazságos, mértékletes, logikus gondolkodású és ismeri a természetet, rögtön kitűnik a többi közül, még akkor is, ha sem képzettséggel, sem gyakorlattal nem rendelkezik.” (Galénosz)
“Az elégedett és boldog élet kulcsa a tanulás és az öröm összekapcsolása. Az öröm nélküli tanulás kimerít, a tanulás nélküli öröm pedig rendkívül unalmas.”
(Richard David Precht)
SZAKIRODALOM
- Bagdy, E., & Telkes, J. (2010). Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Budapest: Oriold és Társai Kft.
- Everfi EdComs. (n.d.). Learning life skills for uncertain times. Financial Times. https://www.ft.com/partnercontent/everfi-edcoms/learning-life-skills-for-uncertain-times.html
- Falus, I. (2007). Az oktatás stratégiái és módszerei. In I. Falus (szerk.), Didaktika.
- Fisher, R. (2001). Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni játékokkal. Budapest: Jaffa Kiadó.
- Gyarmathy, É. (2012). A tehetség – Háttere és gondozásának gyakorlata. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó.
- Johnson, D. W. és Johnson, R. T. (1999). Making cooperative learning work. Theory into practice, 38. 2. sz. 67−73. DOI: 10.1080/00405849909543834
- Kagan, S. és Kagan, M. (2009). Kagan Cooperative Learning. San Clemente: Kagan Publishing.
- Keményné Dr. Pálffy, K. (2006). Alapozó pszichológia. Szegedi Tudományegyetem-JGYPK.
- Ludányi, Á. (2006). Ismeret-Önismeret Tanuláshoz: Önismeret fejlesztés pedagógusoknak. Budapest: Okker Kiadó.
- Manojlovic, H. (2018). Játékos tanulás: Szabaduló szoba az oktatásban. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó.
- Montessori, M. (1917). The discovery of the child. New York, NY: Ballantine Books.
- Nakamura, J., & Csikszentmihalyi, M. (2002). The concept of flow. In C.R. Synder & S.J. Lopez (Eds.), Handbook of positive psychology (pp. 89–105). Oxford University Press.
- Payne, K.J. (2013). Egyszerűbb gyermekkor. Budapest: Kulcslyuk Kiadó Kft.
- Pölös, A., & Kovács, N. (2014). Játékmozik: Készségfejlesztő játékok gyűjteménye. Szeged: Mozaik Kiadó.
- Prajapati, R., Sharma, B., & Sharma, D. (2017). Significance of life skills education. Contemporary Issues in Education Research, 10(1).
- Subasree R, Radhakrishnan Nair. (2014). The Life Skills Assessment Scale: the construction and validation of a new comprehensive scale for measuring Life Skills. IOSR Journal Of Humanities And Social Science (IOSR-JHSS), 19(1), IX:50-58. e-ISSN: 2279-0837, p-ISSN: 2279- 0845. www.iosrjournals.org
- Vekerdy, T. (2023). Érzelmi Biztonság. Budapest: Kulcslyuk Kiadó.
- Vekerdy, T. (2015). Játszani is engedd. Budapest: Kossuth / Mojzer.
- Vekerdy T. (2023). Másféle Iskolák. Budapest: Kulcslyuk Kiadó.
- World Health Organization. (1997). WHO Programme on Mental Health: Life Skills in Schools. WHO/MNH/PSF/93.7A Rev. 2. Geneva: WHO, Division of Mental Health and Prevention of Substance Abuse.
ÉLETREVALÓ AKADÉMIA
KÉRDŐÍV
Telefon
+36 70 674 2664
KÖVESS MINKET
VIBER, WHATSAPP, MESSENGER
+36 70 674 2664